Урок 29, 5 класс, Биболетова

  Рейтинг сайтов YandeG

                

 

                              DoMyEnglish.Ru

Думай Инглиш - Сайт для учителей и учащихся,

 для всех, кто хочет научиться думать по-английски,

 или научить других.          

Урок 29, 5 класс, Биболетова

 

Урок 29

 

Цели урока:  

 

Тема "Мы собираемся путешествовать"  

Контроль  диалогической речи (полилог);

тренировка навыков устной речи, закрепление навыков орфографии.

           

1. Организационный момент

 

2. Фонетическая зарядка

 

A skunk sat on a stump and said the stump stunk, but the stump thank the skunk stunk 

 

Фонетические зарядки

 

Скороговорки

 

- Let's play a new game. Be active and try to remember as many English words as you can.

 

Игра «Назови рифму»

 

Учитель называет слово, ученики должны подобрать рифму к этому слову.

 

- Play. (Stay.)

- Miss. (Kiss.)

- Rice. (Nice.)

-  Band. (Hand.)

- Make. (Shake.)

- Would. (Could.)

- Rest. (Best.)

- Cake. (Make.)

- Part. (Start.)

- Crime. (Time.)

 

 

3. Речевая разминка

 

Игра «Сыщик» (Detective)

 

- One of you will be a detective. He comes out of the classroom and we decide what thing he must find here. Then he will come in and ask us the tag-questions about the thing you can see in the classroom.

- May I come in? (Yes, you may.)

- It is a toy, isn't it? (No, it is not.)

- I can't see it on my desk, can I? (Yes, you can.)

- It is not small, isn't it? (No, it is not).

- It is black, isn't it? (Yes, it is).

- We usually write on it, don't we? (Yes, we do.)

- It is a blackboard, isn't it? (Yes, it is.)

 

4. Проверка домашнего задания

 

-  It's time to check up your homework. You will have two minutes lo remember your dialogues in groups and then we shall listen to your dialogues. Your time is up. Who wants to be the first? Listen to the dialogues carefully and help me to choose the best one.

Учитель организует проверку домашнего задания. Дети повторяют диалоги в группах в течение 2 минут, а затем по очереди представляют их перед классом. Установка для слушателей: прослушать все диалоги внимательно и выбрать лучший.

 

Примерный диалог:  

         

- Why is Dick absent?

- He is ill.

- We should visit him.

- I agree with you. Could we arrange a date and time right now?

- Of course we can. What about visiting him today?

- I am afraid I can't. I have arranged to go to the shop with my mother.

- Sorry, but I can't. I have a Music lesson in the afternoon.

- What about tomorrow?

- OK. Let's decide how to organize our visit.

- You will phone him, won't you?

- Yes, I shall.

 

 

 

5. Физкультминутка

 

Head and shoulders, knees and toes,

Head and shoulders, knees and toes,

Ears, mouth, eyes and nose.

 

Two little feet go tap, tap, tap.

Two little hands go clap, clap, clap.

Two little feet go jump, jump, jump.

Two little hands go thump, thump, thump.

 

 Физкультминутки

 

6. Ознакомление с правилами этикета

 

- As you know it is important to be polite. Today we shall learn what people in Britain usually do in different situations and compare it with the Russian style of life. Let's read the sentences from the table of exercise 27, page 35 from your textbooks and translate if it is necessary. Share your ideas what-we usually do in Russia and fill in the table.

Учитель привлекает внимание детей к таблице упр. 27, с. 35 из учеб­ника и предлагает прочитать и сравнить правила поведения людей в раз­личных ситуациях в Великобритании и России. В случае необходимости учитель может перевести некоторые словосочетания из таблицы.

 

7. Закрепление правил поведения. Тренировка навыков устной речи

 

- Now we know what to do in certain situations. I hope you will easily do exercise 28, page 35. Read the parts of the sentences to yourself and match them. Who wants to start? Listen to Ira and agree or disagree with her. Work in pairs and remember what other customs you can add.

Who is ready to share the ideas'?

"Ученики выполняют упр. 28,29. с. 35 из учебника устно, Упр. 29, с. 35 выполняется сначала в парах, а затем учащиеся по очереди представляют свои идеи всему классу.

 

8. Закрепление  навыков орфографии

 

- We have learnt different names of clothes. You will have the cards with some words. You must complete the words with the letters.

Учащиеся получают задание на карточках и вписывают пропущенные буквы в слова. Проверка задания на карточках осуществляется в конце урока: ученики выходят к доске по очереди и записывают по одному слову из темы «Мы собираемся путешествовать».

 

р_ cni_            w_eke_d        г_ spon_ible    arr_n_e          the_t_ е

c_ inem_             so_ ia_              Gro_p          par_ ne_       lo_al

 

Ключи: picnic, weekend, responsible, arrange, theatre, cinema, social, group, partner, local.

 

Можно воспользоваться тестом на компьютере

 

9. Итог урокa

 

На дом: Стр. 37, №13, РТ №15, стр. 16


Сopyright © Ястребов Владимир Игоревич 21.10.09г   

    sherlok holms   

Пользовательского поиска
 

 

 

Relax

 

 

НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ.
Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов".