Урок 34 5класс Биболетова

  Рейтинг сайтов YandeG

                

 

                              DoMyEnglish.Ru

Думай Инглиш - Сайт для учителей и учащихся,

 для всех, кто хочет научиться думать по-английски,

 или научить других.          

Урок 34 5класс Биболетова

Некогда повторять правила? Ученики их не воспринимают? Тогда Вам сюда: 

 Я решился, наконец, начать публикацию своей прикольной английской грамматики "Английская грамматика - легко! И увлекательно". заходите


 

 

 

 

 

 

 

Урок 34. Письмо Амелии Беделии

 

Цели урока:

 

контроль навыков техники чтения вслух; закрепление навы­ков диалогической речи; обучение письменной речи.

 

Оборудование: задание на карточках для речевой разминки.

 

I. Организационный момент

 

- Good morning, boys and girls! (Good morning, Мария Петровна!)

- Let's remember our new poem to greet each other.

It's time to say «Hello!» (Hello!) It's time to say «Hello!» (Hello!) It's time to say «Hello!» (Hello!) And start our lesson.

- Today we shall continue to discuss the story about Amelia Bedelia. We shall make up the dialogues and write down Amelia Bedelia's letter.

 

 

 

II. Фонетическая зарядка

 

 

 

 

Фонетические зарядки

 

Скороговорки

 

Betty Better bought some butter.

"But," she said, "this butter's bitter -горький
If I put it in my batter, тесто

it will make my batter bitter".
But a bit of better butter will make my bitter batter better."
So she bought a bit of better butter
and made her bitter batter better. 


 

 

 

 

- Let's play a new game. Be active and try to remember as many English words as you can.

 

Игра «Назови рифму»

 

Учитель называет слово, ученики должны подобрать рифму к этому слову (слова из первой части текста про Амелию Беделию).

- Dream (Cream)

- How (Now.)

- Real (Cereal)

- Not (Got)

- More (Pour)

- Amelia (Bedelia)

- Bean (Mean)

- Name (Came)

- Look (Took)

- Rove (Stove)

 

III. Актуализация лексических навыков

 

-  Now I want you to look at the blackboard. Can you read the words? Read the words after Mike. Read them in pairs, please. Can you find the odd word in the first (second) column?

Учитель привлекает внимание детей к словам из первой части тек­ста, заранее записанным на доске. Учащиеся читают слова за учеником и в парах. Учитель предлагает найти лишнее слово в первом и во втором столбиках (первый столбик — kitchen, второй столбик -fired).

Запись на доске.

 

to fill

cereal

 

to pour

puffs

kitchen

stove

to go

fired

to be

dining room

to take

coffee

to get

cup

to put

bag

 

После фонетической отработки данных слов ученики составляют сло­восочетания со словами первого и второго столбиков.

Примерные словосочетания:

То get a bag, to take cream puffs, to get cereal, to fill the puffs, to put il in the cup, to pour some coffee, to be fired, to go to the kitchen, to go to the stove, to take it into the dining room, etc.

 

 IV. Речевая разминка

 

- Now we can read and pronounce these words. It's time to remember the first chapter about Amelia Bedeiia. Open your textbooks, page 167-168. Look through the text and do the task on the cards, please. Учащиеся получают задание на карточках. Во время выполнения за­дания учитель может разрешить учащимся пользоваться текстом. Дети просматривают вопросы в течение 1-2 минут, а затем зачитывают вопросы по цепочке вслух и отвечают на них.

 

Who said it?

 

1. Oh, my cream puffs!

2. I will have some cereal with coffee.

3. That is just what I mean.

4. What is that mess?

5. It's your cereal with coffee.

6. Oh, you are impossible!

 

Who did it?

 

7. Had much to do that morning.

8. Took the cream puffs out of the stove.

9. Poured some coffee into the cereal.

10. Didn't give Amelia Bedelia clear instructions.

11. Wanted Amelia to be fired.

 

Ключи: 1,4,5,7,8,9 -Amelia Bedelia; 2, 3, 6,10,11 - Mrs. Rogers.

 

 

 

 

V. Контроль техники выразительного чтения вслух

 

- It is time to check up your homework now. You have a minute to read the last paragraph of the story on page 168. Your time is up. Who is ready to start?

 Учитель организует проверку домашнего задания. Ученикам дается 2 минуты на чтение текста на с. 168 про себя, а затем по очереди 5-7 учеников читают данный отрывок на оценку.

 

VI. Физкультминутка

 

 

Физкультминутки см.

 

VII. Закрепление навыков диалогической речи

 

- Will you read the task of exercise 4, page 168? Divide into pairs, please. Act out the story. We are short of time. Let's listen to your dialogues.

Ученики делятся на пары и готовятся к разыгрыванию диалога по ма­териалам первой части рассказа про Амелию Беделию, На данном уроке предлагается заслушать 2-4 диалога и выбрать лучший из них.

 

Примерный диалог:

 

Amelia Bedelia: Oh, my cream puffs! I'll just let them cool.

Mrs. Rogers: Good morning, Amelia Bedelia!

Amelia Bedelia: Good morning!

Mrs  Rogers:! will have some cereal with my coffee this morning.

Amelia Bedelia: All right. 1 put some cereal in a cup and poured some coffee into the cereal. There now. (Амелия подает чашку хозяйке.)

 Mrs. Rogers: Amelia Bedelia! What is that mess?

Amelia  Bedelia: It's your cereal with coffee.

 Mrs. Rogers: You are impossible! You are fired!

Amelia Bedelia: Don't you want me anymore?

Mrs. Rogers: That is just what I mean. Now go!

 

VIII. Обучение письменной речи

 

- The next task for you is exercise 6, page 168 from your textbooks. Imagine you are Amelia Bedelia. Write down her letter about the work in Mrs. Roger's house. The sentences on the blackboard will help you to write this letter.

Учитель предлагает детям написать письмо от лица Амелии о ее ра­боте. В качестве опоры дети используют предложения на доске. В конце урока учитель собирает тетради на проверку.

 

Запись на доске:

 

That morning I had ... (much to do).

I cooked ... (cream puffs for tea time).

Mrs. Rogers asked me ... (to prepare some cereal with coffee).

I got the cereal, ... (Put it in a cup and poured some coffee in it).

Then I took it... (Into the dining room).

Mrs. Rogers didn't ... (like it). She told me ... (to go away). Now I have ... (no work).

 

IX. Итог урока

 

- Our lesson is over. The bell has rung. You have worked well.

Good-bye, my children, bye.

- Get your things together. Good-bye, children.

 

Домашнее задание: упр. 5 с. 168, рабочая тетрадь упр. 17, 18 с. 17.


 

 

Сopyright©Ястребов В.И. 04.03.10г.

 

    sherlok holms   

Пользовательского поиска

 

 

Relax

 

 

НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ.
Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов".