Урок 37. 5класс? Биболетова

  Рейтинг сайтов YandeG

                

 

                              DoMyEnglish.Ru

Думай Инглиш - Сайт для учителей и учащихся,

 для всех, кто хочет научиться думать по-английски,

 или научить других.          

Урок 37. 5класс, Биболетова

Некогда повторять правила? Ученики их не воспринимают? Тогда Вам сюда: 

 Я решился, наконец, начать публикацию своей прикольной английской грамматики "Английская грамматика - легко! И увлекательно".  заходите


 

 

 

Урок 37. ИНТЕРВЬЮ

 

 

Цели урока: развитие лексических и навыков по теме «Узнаем больше друг о друге»; активизация навыков чтения и диалогической речи; тренировка навыков аудирования.

Оборудование: картинка девочки Энн.

 

Ход урока

 

I. Организационный момент

 

- Good morning, children!

(Good morning, Good morning, Good morning to you. Good morning, Good morning, We are glad to see you!)

- And l am glad to see you too.

- How are you?

 (We are fine, tkanks. And how are you?)

- I'm OK, thank you. Who is absent today? (All pupils are here.)

 

II. Фонетическая зарядка

 

 

 

 

Фонетические зарядки

 

Скороговорки

 

Betty Better bought some butter.

"But," she said, "this butter's bitter -горький
If I put it in my batter, тесто

it will make my batter bitter".
But a bit of better butter will make my bitter batter better."
So she bought a bit of better butter
and made her bitter batter better. 

 

 

 

III. Речевая разминка

  

- We have a guest today. Here is she. Her name is Ann. 

Учитель знакомит ребят с Энн:

- I want you to meet my friend Ann, she is a reporter, and she wants you to answer to her questions. And I want you to answer her quickly and loudly:

- How old are you? (I'm ten)

- Have you got a sister? (No, I haven't. I have a brother.)

What is his name? (His name is Vova.)

- What is your father? (He is a doctor.)

- Do you like to sing? (Yes, I do. I like to sing.)

- Do you watch TV at night? (No, I don't. I don't watch TV at night.)

-  Do you like…?

- What are you going to do … ?

Etc.

 

Затем учитель предлагает детям задать вопросы Энн.

  

IV. Активизаций навыков чтения

 

- Ann has a friend Linda. Let's read the text and find out everything about Linda. Open your books, page 40, exercise 1.

Учитель предлагает учащимся выполнить упр. 1, с. 40, Учащиеся чита­ют текст самостоятельно, а затем учитель задает вопросы по содержанию текста.

- What is Linda? (She is a student)

- Where does she study? (She studies at the Local State School,}

- Is her school going to arrange an English-Russian School student exchange? (Yes, it is.)

- When is Linda's school going to arrange the student exchange? (Her school is going to arrange the student exchange next year.)

- Who is the girt giving an interview to? (She is giving an interview to a correspondent of a youth magazine.)

 

V. Физкультминутка

 

Физкультминутки 

 

V. Контроль техники выразительного чтения вслух

 

- It is time to check up your homework now. You have a minute to read the last paragraph of the story on page 168. Your time is up. Who is ready to start?

 Учитель организует проверку домашнего задания. Ученикам дается 2 минуты на чтение текста на с. 168 про себя, а затем по очереди 5-7 учеников читают данный отрывок на оценку.

  

VI. Тренировка навыков произношения и работа с лексикой.

 

- It's time to listen to some words and repeat them after the speaker. You can see these words in the box on page 40, exercise 2.

Учитель организует выполнение упр. 2, с. 40: учащиеся повторяют за диктором слова из зеленой таблицы упр. 2, с. 40, а затем выбирают и зачи­тывают нары слов, которые звучат похоже в английском и русском языке.

 

 

 

 

VII. Активизация навыков аудирования и диалогической речи

 

- As you know Linda is giving an interview to a correspondent of a magazine- Let's listen to the dialogue and try to understand it-Дети прослушивают диалог из упр. 3, с. 41. Учитель предлагает уче­никам прочитать диалог в парах сначала вполголоса, а затем громко и вы­разительно вслух.

- Will you work in pairs? Read the dialogue in a natural manner. Who want to start? Well done. You will learn this dialogue by heart at home. One of you will be Linda and her partner will be a correspondent.

Учитель объясняет учащимся домашнее задание: выучить диалог в па­рах наизусть.

 

VIII. Актуализация навыков чтения транскрипции английских слов

 

- Now I want you to read the words from exercise 4, page 41, please. We shall work in a chain and read the words one by one. Please, children, listen to the tape and correct yourselves.

Ученики читают слова, записанные в транскрипции, из упр. 4, с. 41 по цепочке, а затем проверяют себя с помощью записи на аудиокассете.

 

IX. Итог урока

 

- That brings us to the end. Let's stand up and recite the poem.

 

Two little eyes to look around,           

Two little ears to hear any sound,

Two little hands to hold hands tight,

Two little hands to hold hands tight,

Two little feet to walk left or right,

Two little lips to say beware!

A little child crosses a road without care.

 

Home work: ex. 3, p. 41, ex. 1, p. 55


 

 

 

Сopyright©Ястребов В.И.  05.03.10г.

 

  

    sherlok holms   

Пользовательского поиска

 

 

Relax

 

 

 

НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ.
Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов".