Урок 40, 5класс, Биболетова

  Рейтинг сайтов YandeG

                

 

                              DoMyEnglish.Ru

Думай Инглиш - Сайт для учителей и учащихся,

 для всех, кто хочет научиться думать по-английски,

 или научить других.          

Урок 40, 5класс, Биболетова

 

Урок 40. УЧИМСЯ БРАТЬ ИНТЕРВЬЮ

 

Цели урока: актуализация лексических навыков (прилагательные); разви­тие лексико-грамматических навыков (приставки un-, in-, im-, non); обучение диалогической речи.

 

Ход урока

 

I. Организационный момент

 

- Good morning, children! (Good morning, Мария Петровна!)

- I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

- Today we shall play different games and interview the classmates.

 

II. Фонетическая зарядка

 

— I want you to look at the blackboard. Can you read and translate the following words? Find and read the words with the sound:

[v] — brave, clever;

[ai] — polite, kind, shy;

[f] - friendly, beautiful, unfriendly;

[i] - naughty, athletic, non-athletic, unfriendly;

[n] - noisy, naughty, kind, unfriendly, obedient, independent.

Учитель привлекает внимание детей к словам на доске, ученики чи­тают слова вслух и переводят их, а затем называют из списка слова с оп­ределенным звуком.

Запись на доске: kind; ugly, polite, quiet, clever, beautiful, unfriendly, cruel, obedient, naughty, friendly, shy, rude, non-athletic, athletic, brave, noisy, stupid, independent, serious, understanding, curious.

 

Фонетические зарядки

 

Скороговорки

 

Пословицы

 

I. Речевая разминка

 

- Children, let's play the game «Snowball» («Снежный ком») and remember the English adjectives. The person who doesn't know what to say or makes a mistake in the story comes out of the game. The person who says the longest chain of words will be the winner. Let's start.

 

Пример:

 

- clever;

- clever and shy;

- clever, shy and loving;

- clever, shy, loving and bright;

- clever, shy, loving, bright and brave;

- clever, shy, loving, bright, brave and naughty. Etc.

 

IV. Активизация навыков устной речи

 

- The next game to play is «Agree or disagree». Listen to .my statements, please. If you agree, you will repeat my statement. If you disagree, correct the sentence.

Учитель предлагает учащимся согласиться или не согласиться с раз­личными утверждениями. Если утверждение верное - ученик повторяет его, если утверждение неверное - ученик должен исправить его.

 

Утверждения учителя:

 

- Your sister is very naughty. (I disagree with you. My sister is not very naughty.)

- Your mother is sociable. (I agree with you. My mother is sociable.)

- Your friends are curious and have a good sense of humor. (I agree with you. My friends are curious and have a good sense of humor.)

- You are shy and unfriendly. (I disagree with you. I am not shy and unfriendly.)

- Your brother is brave. (I agree with you. My brother is brave.)

- Your father is not polite. (I agree with you. My father is polite.)

- You are nonathletic. (I disagree with you. I am athletic.) Etc.

 

 

V. Тренировка навыков диалогической речи

 

- Now we shall work in groups of four. You will interview one member from your group. Open your textbooks to use the words of exercise 11, page 45. Exercise 6, page 42-43 can help you to make up the questions. Have you got any questions? Start then. Учащиеся делятся на группы no 4 человека. В каждой группе вы­бирается ученик, который будет отвечать на вопросы остальных членов группы. Для составления вопросов учащиеся используют слова упр. 11, с. 45 и вопросы упр. 6, с. 42-43. Ученики работают в группах в течение 5 минут, а затем по очереди разыгрывают диалоги у доски.

После разыгрывания диалога каждой группой учитель задает вопросы прослушавшим диалог ученикам по содержанию диалога. (What is Sasha's family like? What do his parents do? Has he got a brother or a sister? Does Sasha get on well with his brother?) ....

- Your time is up. What group will start? Well done.

 

VI. Физкультминутка

 

 

Физкультминутки см.


 

 

VII. Развитие лексико-грамматических навыков (слова с приставками un-, in-, im-, non-)

 

- It's time to listen to the speaker and learn some new words. You may open your books, page 44, exercise 9. Let's listen and repeat. Can you guess the meaning of these words?

Учащиеся прослушивают пары слов из упр. 9, с. 44 и повторяют слова за диктором.

Учитель предлагает ученикам перевести слова с приставками un-, in-, im-, non, а затем выполнить упр. 10, с. 44 из учебника.

 

VIII. Первичное закрепление введенной лексики

 

- I think you can fill in the table now. You can find it in exercise 3, page 56. I want you to write the words from the table in your exercise-books.

Учащиеся выполняют упражнение 3, с. 56 из учебника письменно в тетрадях. Затем ученики по очереди выходят к доске и записывают па­рами слова из упражнения.

  

IX. Итог урока

 

Thank you for your work.

 

Two little eyes to look around,

Two little eyes to hear any sound.

Two little hands to hold hands tight,

Two little feet to walk left or right;

Two little lips to say BEWARE!

A little child is crossing a road without care.

 

Домашнее задание: рабочая тетрадь упр. 9-11, с. 22.

 

   


 

 

Сopyright © Ястребов Владимир Игоревич 06.03.10г.- 24.04.15г

 

 

    sherlok holms   

Пользовательского поиска

 


Relax

 

 

НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ.
Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов".