урок 41. Биболетова, 5 класс

  Рейтинг сайтов YandeG

                

 

                              DoMyEnglish.Ru

Думай Инглиш - Сайт для учителей и учащихся,

 для всех, кто хочет научиться думать по-английски,

 или научить других.          

Урок 41. Биболетова, 5 класс

 

УЧИМСЯ ОПИСЫВАТЬ ЛЮДЕЙ

 

Цели урока: тренировка навыков монологической речи; развитие навыков орфографии; совершенствование навыков диалогической речи.

 

Оборудование: карточки с заданием «Вставь пропущенные буквы» для каждого ученика; транскрипционные значки; карточки с таблицами для работы в группах.

 

Ход урока

 

I. Организационный момент

- Good morning, children! (Good morning, Мария Петровна!)

- I am glad to see you. (We are glad to нее you too.)

- How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

- I'm fine, thank you. Who is absent today? (Kate is absent.)

- Why is she absent? (She is ill.)

 

II. Фонетическая зарядка

 

- Children, do you remember all English sounds? Let's check it up. Look at the cards, please. Who can name the sound?

Учитель показывает детям транскрипционные значки и просит назвать звуки, изображённые на карточках, и слова.

[s] - sportsman, possible, famous, stupid;

[v] - very, clever, never, creative, loving;

[p]-  polite, stupid, typical, pleasant;

[ou] - know, so, close, go;

[n] - naughty, independent, unfriendly, non-athletic;

[r] - rude, brave, friendly, responsible;

[m] - impolite, impossible, humour, main;

[z] - pleasant, close, unzip.

 

- Thank you, children. Good for you.

 

Фонетические зарядки

 

Скороговорки

 

III. Речевая разминка

 

- I want you to play and remember the English adjectives now. We shall name the words one by one. The pupil who will name the last word will be the winner.

Учитель организует игру «Кто чемпион?» Учащиеся по очереди назы­вают изученные ранее прилагательные (shy, rude, athletic, loving, creative, etc.). Ученик, назвавший последнее слово, становится победителем.

 

IV. Развитие навыков орфографии

 

- We have remembered the words to describe people and their character. Can you write them? Take the cards from your tables and fill in the missing letters.

 Учитель объясняет детям задание на карточках: вписать пропущенные буквы и перевести слова с английского языка на русский.

 

cre_t_ve          s_ciab_e     cl_ve_          p_l_te              b _av_

st_p_d                at_l_tic         cu_io_s          n_ugh_y              с_uel

 

Ключи:

 

creative -творческий; sociable- общительный; clever - умный; polite - вежливый; naughty - непослушный; brave - храбрый; stupid – глу­пый;  athletic - атлетический; curious- любопытный; cruel - жестокий.

Проверка данного задания осуществляется всем классом (ученики по очереди выходят к доске и записывают по одному слову) или учитель They are rude. I like brave people. They can defend me. But sometimes a brave person can be careless. Etc.) Учитель побуждает учащихся рассказать о том, какие люди им нра­вятся и не нравятся, и аргументировать свое высказывание.

 

VI. Физкультминутка

 

Физкультминутки см.

 

VII. Совершенствование навыков диалогической речи. Обучение учащихся заполнению таблиц

-  t's time to work in groups of five. You will ask the members of your group what kinds of people they like or don't like. Each pupil will have a special card and write the answers of his / her classmates in the table. Then you will answer my questions. Divide into groups of five.

 Учащиеся делятся на группы no 5 человек. Каждый ученик получает карточку с таблицей для заполнения. В таблице указаны имена всех членов группы. Ученики задают вопросы в группах и заносят ответы в таблицу. Время для выполнения задания: 6 минут. Затем ученики отвечают на во­просы учителя, используя информацию на карточках.

 

Names of

your

classmates

What kinds of people

 

 

does she / he like?

doesn't she / he like?

 

Ira

 

 

 

 

Alina

 

 

 

 

Sergey

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вопросы учителя:

 

- Who likes kind people in your group? (Mary does.)

- What kinds of people does Sveta like? (She likes polite and responsible people.)

- Does Kate like creative people? (Yes, she does.)

- What kinds of people doesn't Nick like? (He doesn't  like noisy people.) Etc.

 

VIII. Разучивание нового стихотворения

 

- Do you like to recite poems? We shall learn the new poem now. Listen to the poem and try to understand it.

Do you like the poem? What is it about? (It's about people from different countries, about friendship and peace.)

Open your books, page 46, exercise 15. Read the poem after the speaker.

Учитель предлагает учащимся разучить новое стихотворение из упр. 15, с. 46. сначала ученики прослушивают стихотворение, а затем повторяют его за диктором по строчкам. Ученики читают стихотворение в парах.

 

IX. Итог урока

 

- Our time is over. Thank you for your work. We have worked in groups and learned the new poem. Will you stand up, please?

 

Ученики рассказывают следующее стихотворение.

 

Mind the clock and keep the rule:

Try to come in time to school.

- The bell has gone. Good-bye, boys and girls!

 

Домашнее задание: упр. 14, 15» с. 45-46; подготовить выразительное чтение стихотворения.


 

Раздатка

 

Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.


Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.


Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.

---------------------------------------------------------------------------------------

 


 

Names of

your

classmates

What kinds of people

 

 

does she / he like?

doesn't she / he like?

 

Ira

 

 

 

 

 

Alina

 

 

 

 

 

Sergey

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.


Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.


Characteristics / Traits of character;

sociable, independent, talkative, responsible, intelligent, cre­ative, shy, rude, loving, curious, kind, funny, naughty, athletic, non-athletic, cruel, friendly.

Family descriptions:

Traditional, conservative, close, loving, warm, caring, hospitable.

international, getting along well, doing things together.


 

Names of

your

classmates

What kinds of people

 

 

does she / he like?

doesn't she / he like?

 

Ira

 

 

 

 

 

Alina

 

 

 

 

 

Sergey

 

 

 

 

 

 

Names of

your

classmates

What kinds of people

 

 

does she / he like?

doesn't she / he like?

 

Ira

 

 

 

 

 

Alina

 

 

 

 

 

Sergey

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   


 

 

Сopyright © Ястребов Владимир Игоревич 06.03.10г.- 24.04.15г

 

 

    sherlok holms   

Пользовательского поиска

 


Relax

 

  

 

 

НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ.
Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов".